'Twin Peaks' recap: part 12

"M'encanta aquest capítol!" em diu l'Amanda passada la mitjanit, escrivint en majúscules. L'Amanda, sempre crítica amb Lynch, ferma detractora de la Part 8, és molt menys sentimental que jo -aferrisada defensora de la part 8- i per això la cito, perquè quan us digui que la part 12 ho PETA, em cregueu. De raons per aquesta posició en tinc més d'una, però de fet no em calen. I és que, per fi, dotze agonitzants capítols més tard, Audrey Horne ens ha beneït amb la seva existència. És veritat el que diuen, el bo es fa esperar.

Font: bitchcraft.jpg.tumblr.

Font: bitchcraft.jpg.tumblr.

Però anem per pams:

L'Albert i en Gordon finalment posen totes les cartes damunt la taula i ens parlen sobre el projecte Blue Rose. Quan el govern dels Estats Units va tancar el projecte Blue Book, una investigació sobre els aliens, l'FBI i els militars el van reobrir amb el nom "Blue Rose". Els agents d'aquest projecte eren en Phillip Jeffries, Chet Desmond, Dale Cooper i l'Albert, dels quals només l'últim no ha desaparegut encara. Ja era hora que reclutessin algú més per formar-ne part, trenta anys després, i m'alegro molt que l'escollida sigui l'agent Tammy Preston. Quan, després d'oferir-li la feina a Preston, en Gordon demana a la Diane de seguir treballant amb ells temporalment, aquesta deixa anar un "let's rock" que ens transporta a icòniques escenes de la sèrie original i Fire Walk With Me.

tp tammy

Font: myellenficent.tumblr.

Font: myellenficent.tumblr.

Parlant de la Diane, que segueix sent investigada per en Gordon i l'Albert, sospito que s'està apartant de la col·laboració amb en Bob i investigant pel seu compte. Per sorpresa de ningú, quan tecleja les coordinades trobades en el braç de la Ruth Davenport, descobrim que són, ni més ni menys, les de Twin Peaks.

A Twin Peaks, la Sarah Palmer no està bé. Sembla espantada per alguna cosa que o ha vist o ha percebut, i refusa l'ajuda d'en Hawk quan aquest li ofereix. Encara a Twin Peaks, en Carl ens demostra que és una persona especialment bona, el que, en aquest poble d'extrems, em fa sospitar que potser no és del tot humà. O bé és un humà amb una sensibilitat especial, com la Laura Palmer, o bé pertany a una altra realitat i viu a Twin Peaks per lluitar contra en Bob i la seva colla. Les dues opcions tindrien sentit si tenim en compte que quan en Richard Horne atropella aquell nen, ell va veure'n l'esperit ascendir.

Parlant de l'innombrable, en Frank Truman visita el seu avi per informar-lo de les seves aventures criminals. En aquesta escena aprenem dues coses: que la Míriam ha pogut finalment prestar declaració davant el sheriff, i que en Richard no té pare. Tinc esgarrifances cada cop que ens acostem més a la resolució d'aquest misteri, una que sembla apuntar a la teoria del fandom que diu que en Bob va violar l'Audrey mentre ella estava en coma.

tp key1

La clau de'n Cooper finalment arribarà a en Harry. Font: myellenficent.tumblr.

La clau de'n Cooper finalment arribarà a en Harry. Font: myellenficent.tumblr.

Audrey Horne ha tornat, i amb força. Lluny dels aliens i els assassiats, l'Audrey se situa al centre d'una trama purament -de moment- de telenovel·la. Atrapada en un matrimoni infeliç, amb un amant desaparegut (Billy) i un marit que només vol acabar els deures i anar a dormir (m'hi sento identificada). No sé qui és aquesta gent, però tinc ganes de més. Amb tu fins a la fi del món, Audrey. I sí, és cert, l'escena ens deixa amb un mal gust a la boca. Per una part, l'Audrey no ha perdut ni una mica del seu caràcter i mala hòstia, i ens n'alegrem. Però per l'altra, no podem evitar haver estat esperant una vida millor per a ella que la d'esposa amargada adinerada. Que fos agent de l'FBI i CEO, les dues coses, per exemple. Però ei, això és Twin Peaks.

Font: specialagentaudrey.tumblr.

Font: specialagentaudrey.tumblr.

És cert que els paral·lelismes amb Catherine Martell són inevitables (la dinàmica entre l'Audrey i el seu marit ens recorda a la de la Catherine i en Peter) però, malgrat que per la major part del seu paper, vaig ser molt fan de la Catherine, espero sincerament que l'Audrey tingui un argument propi i únic.

I per acabar us vull parlar de la visitant d'en Gordon, la dona francesa. Tot i que és possible que aquesta escena sigui simplement Lynch rient-se de nosaltres a la nostra cara, alguns analistes apunten que són massa els seus punts en comú amb Lil, la dona que es comunica en codi amb els agents a Fire Walk With Me. Els seus moviments, forçats i exagerats, podrien ser part d'un codi. El mateix crític aposta per l'escena posterior entre en Gordon i l'Albert també sigui en codi.

Imatge destacada: imatge promocional. Font: EW, Showtime.

Francesca Blanch Serrat

Francesca Blanch Serrat

Doctoranda en Literatura Anglesa del segle XVIII amb perspectiva de gènere a la Universitat Autònoma de Barcelona.

Deixa un comentari

Us de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui una millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment i l'acceptació de la nostra política de cookies TANCAR