'Twin Peaks' recap: part 11

El duo Lynch-Frost continua provocant reaccions que van des de l'adulació fins a l'odi diumenge a diumenge. En el lliurament d'avui del ja clàssic de l'estiu Recap de Twin Peaks, vinc a parlar-vos del que s'ha convertit en l'home de la meva vida: en Bobby Briggs. I d'algunes altres coses no tan importants. Som-hi:

El capítol 11 s'organitza molt clarament en cinc parts divides en grups de personatges i localitzacions que estan destinats a trobar-se eventualment. La primera escena recupera el fil de l'atac perpetrat per en Richard Horne a la professora d'escola, la Míriam, i ens revel·la que aquesta va sobreviure a l'agressió i va arrossegar-se fins a casa dels seus veïns per buscar ajuda. La Míriam, i el seu testimoni, segueixen vius i poden tancar en Richard i el seu infiltrat a la comissaria a la presó.

Font: i-make-gifs-and-stuff.tumblr.

Font: i-make-gifs-and-stuff.tumblr.

Seguidament, encara a Twin Peaks, trobem una Becky furiosa que ha descobert la infidelitat del seu marit abusador i el busca pistola en mà. Per fer-ho, demana el cotxe a la seva mare, la Shelly, la qual s'hi llança literalment al damunt -la línia entre l'absurd i el drama mai és tan fina com sota la direcció de Lynch i Frost- per aturar-la, sense èxit. Després d'això, en Carl l'acompanya de tornada al restaurant i truca a la comissaria, demanant per "deputy Bobby Briggs". Abans d'això, però, la Shelly truca a la Norma, demanant-li que li digui què ha de fer. La relació entre les dues dones, que com bé sabem ve de lluny, és molt tendra, però potser la Shelly hauria de ser capaç de no recolzar-s'hi en tot moment.

Font: audrsyhorne.tumblr.com

Font: audrsyhorne.tumblr.com

Hores més  tard, en una escena carregada d'emoció pels fans de la sèrie, veiem per fi a la familia Briggs al complet. La Shelly i en Bobby, tristament separats, intenten donar suport a la seva filla. Ha de ser molt dur per la Shelly veure a la seva filla passar pel mateix cercle d'abús que va patir ella. En menor mesura, també ho ha de ser per al seu pare, en Bobby.

En un altre ordre de coses: Dana Ashbrook em fa plorar. M'omple el cor de joia veure un Bobby que ha passat de delinqüent juvenil a comissari devot de la seva família. I m'enfonsa en la misèria que segueixi enamorat de la Shelly, qui, evidentment, ha passat pàgina i sembla ser molt feliç amb el cap mafiós d'en Richard Horne.

De nou jugant amb els límits entre drama i absurd, Lynch i Frost ens mostren la Shelly passant en qüestió de segons de la pena més profunda (mentre abraça la seva filla) a la felicitat juvenil més exagerada (quan veu al seu nòvio mafiós, qui per cert si em trec les ullers és indistingible al Bobby). És possible que aquest contrast serveixi per fer guanyar punts en els nostres cors a en Bobby, qui sembla destrossat veient-los. Si fos així, seria una pena que el guió limiti a la Shelly a les seves relacions com a mare i interès romàntic, mancada d'agència i interessos propis.

tp audhorne

Font: audhorne.tumblr.

Font: audhorne.tumblr.

Acte seguit, se senten uns trets, i en Bobby es fa càrrec de la situació, que no és més que un nen que ha disparat la pistola del seu pare (vestits igual; allò dels testos s'assemblen a les olles sembla rellevant). Al seu costat, una dona amb un atac de nervis considerable que no para de pitar, i al seu costat, una criatura que vomita alguna cosa estranya. En aquesta escena es posa de nou a en Bobby al centre de l'acció i se'l fa recipient de l'empatia dels espectadors, ja que la seva reacció d'absoluta confusió ens fa sentir representats.

A South Dakota, Gordon, Tammy, Albert i Diane viatgen al lloc on William Hastings els diu que va trobar en Briggs. Efectivament, al lloc hi ha una escletxa entre la realitats dels woodsmen -en concret, sembla ser la botiga de queviures que vam conèixer a la part 8 i a "Fire Walk With Me"-. Apart d'això, hi troben també el cos de la Ruth Davenport, amb unes coordinades apuntades al braç. Una petició: doneu sabates planes a l'agent Preston, que se li enfonsen els talons d'agulla al terra. Parlant dels woodsmen, o senyors foscos; un d'ells li esclafa el cap a en William Hastings, i en Gordon i la seva colla es queden sense el seu testimoni estrella.

Font: canadaloveselena.tumblr.

Font: canadaloveselena.tumblr.

A Twin Peaks, en Truman, en Hawk i la Log Lady investiguen el mapa que els ha de dur al Black Lodge. "El meu tronc té por del foc. Hi ha foc on esteu anant." els diu. Vinga, vinga, que ens hi apropem!

Pel que fa a en Dougie, el Black Lodge li segueix salvant el cul. Aquest cop, dels Mitchum, que se l'enduen al mig del desert per matar-lo però acaben deixant-lo viure perquè un dels germans ha tingut un somni profètic, els elements del qual se succeeixen: com no podria ser d'altra manera, el que acaba salvant en Dougie és un pastís de cirera. L'escena -i el capítol- acaba amb la senyora a qui en Dougie va ajudar a guanyar diners retrobant-lo i agraïnt-li haver-li retornat la vida que havia perdut. En Dougie-Cooper reacciona al piano i al seu petó, però poc més.

Font: eggogordon.tumblr

Font: eggogordon.tumblr

Imatge destacada: fotogram de la sèrie. Font: 365filmsbyauroranocte.tumblr.


T'agrada la nostra feina?

Francesca Blanch Serrat

Francesca Blanch Serrat

Doctoranda en Literatura Anglesa del segle XVIII amb perspectiva de gènere a la Universitat Autònoma de Barcelona.

Deixa un comentari

Us de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui una millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment i l'acceptació de la nostra política de cookies TANCAR