A Zena parlem de cinema, literatura, videojocs, còmics i televisió perquè ens agrada. I ho fem des d'una perspectiva de gènere perquè considerem que la cultura popular és un mecanisme de difusió d'imatges, idees i estereotips sobre les capacitats i conductes d'homes i dones.

En consumir-se durant les estones d'oci, la cultura popular pot semblar un mitjà menys important de transmissió de valors, però no ho és en absolut. Precisament perquè entrem en contacte amb ella en moments de major relaxació, podem baixar la guàrdia davant de representacions d'homes i dones que, en àmbits com el treball o l'educació, podrien ser percebudes com a discriminatòries, esbiaixades o denigrants.

Així doncs, a Zena seguim la pista a les noves tendèndies, fem un repàs a les que ja existeixen i establim elements per a la reflexió i el debat. Qualsevol aportació, comentari o crítica és benvinguda.

Equip

Marta Roqueta

Fundadora i editora de Zena.  La seva especialització en gènere l'ha portat a col·laborar regularment a l'edició digital de El Periódico, al portal de l'Associació de Dones Periodistes de Catalunya i a Vice Sports España. Participa a la tertúlia de joves del programa de Ràdio Barcelona (Cadena SER) Tot és Comèdia.

Andreu Ballús

Sociòleg, filòleg i investigador al Departament de Filosofia de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Nora Soler

Dissenyadora especialitzada en comunicació interactiva. Ha desenvolupat estratègies d'identitat visual per l'Agència de Cooperació Alemanya, l'Organització Internacional del Treball i Barcelona Mèdia. Il·lustra i escriu per a Zena.

Marc Bellmunt

Doctorand en periodisme, realitza una investigació sobre la relació entre els consumidors de videojocs i les seves pràctiques comunicatives. Col·labora a La Garriga Digital. És llicenciat en Periodisme per la UAB i ha cursat màsters d'investigació en premsa de la UAB i la UOC.