El 16 de març la Sala Beckett de Barcelona inaugura el cicle “La revolució dels gèneres: La construcció d’estereotips en la ficció”, una aposta per l’anàlisi i el qüestionament dels esquemes de gènere binaris que marquen la nostra cultura popular.

Al cicle es presenta "Eva i Adela als afores" de Mercè Sarrias, dirigida per Toni Casares.
Els actes, que s’estenen fins el 30 d’abril, cobreixen temàtiques diverses de forma setmanal: des dels estereotips de gènere a la cultura popular fins a les identitats no normatives. L’objectiu, d’acord a l’organització, és repensar l’origen del binarisme de gènere a partir dels estereotips i les normes socials que ens marquen i limiten: “Ens cal replantejar aquest sistema de gèneres, revolucionar-lo, per arribar a ser persones més lliures i per ser tractades de forma igualitària i totalment justa”. Aquest replantejament arriba en forma de conferències, tallers i espectacles que desafien els límits identitaris i mostren opcions fora del sistema de valors normatiu.

"Crotch" de Catalina Carrasco és un altre dels espectacles del cicle.
El cicle comença obrint el debat sobre el feminisme i l’emancipació masculina, amb la conferència “Violencia simbólica. Salomón no era sabio, Don Juan no era un héroe y Lolita no es una historia de amor” a càrrec de l'escriptora i periodista Nuria Valera, i el taller “Sobre estereotips, normes de gènere i altres contes de terror” organitzat pel Col·lectiu Candela.
Al web de la Sala Beckett trobareu tota la informació sobre el cicle.
Imatges: Sala Beckett. Imatge principal de Limbo, de Míriam Escurriola, Clara Peya, Ariadna Peya i Marc Rosich.
T'agrada la nostra feina?