Nostàlgia| 'Faster, Pussycat! Kill! Kill!'

Parlar de Faster, Pussycat! Kill! Kill! és perillós, especialment a Zena.

El seu director, Russ Meyers, és un dels creadors de sexploitation films més famosos dels anys seixanta     -pel·lícules de baix pressupost que serveixen com a vehicle per mostrar situacions sexuals no explícites i nuus gratuïts, especialment femenins-, la seva mirada és descaradament masculina i les seves protagonistes són sempre dones amb pits enormes i físic de model. Com pot ser doncs, que Faster, Pussycat!, on les protagonistes són tres strippers, Tura Satana, Haji i Lori Williams, s’ha convertit en una pel·lícula de culte del moviment punk, feminista i queer?

totes

Tres ballarines exòtiques, Varla (Tura Satana), Rosie (Haji) i Billie (Lori Williams), estan fent curses amb els seus cotxes esportius quan es troben amb un jove anomenat Tommy i la seva abnegadíssima (ugh) i joveníssima xicota, Linda. Tommy és un pilot de curses aficionat que ha sortit a fer algunes proves a contrarellotge. Varla el desafia a una cursa, li fot una pallissa amb el cotxe, es barallen i acaba matant-lo trencant-li l’esquena, bad ass, així perquè si. Les tres protagonistes segresten l’espantadíssima Linda. Mentre estan posant gasolina als cotxes es troben amb un catxes que porta al seu pare ancià i minusvàlid a la seva camioneta.

brokeback

El treballador de la gasolinera diu a les noies que el pare del catxes és ric i té els diners amagats a la seva granja. Les protagonistes decideixen fer una visita a l’home i fan passar la Linda per la filla fugada d’un home ric que estan retornant a casa. El que no saben és que l’ancià és un misogin pervertit que gaudeix segrestant dones perquè el seu fill les violi. Elles hauran d’utilitzar les seves habilitats per aconseguir els diners de l’ancià i  no caure en la seva trampa.

el-plan

Vaig veure Faster, Pussycat! per primera vegada fa set anys, recomanada per l’Andrea, a qui ja hem entrevistat a Zena. Recordo els pits gegants de Varla, a punt d’explotar rere la camisa, el diàleg cutre: - Jo no intento res, jo faig –, recordo les noies ballant, també recordo Varla matant un home d’una pallissa sense motiu aparent i sagnant pel nas i la boca, a les tres protagonistes apropiant-se de la seva sexualitat, conduït com bèsties pel desert i una escena estranyament emotiva en la que Rosie suspira per la Varla, mentre ella sedueix un home.

haji-pining

Faster, Pussycat! és una pel·lícula conflictiva perquè els sentiments que provoca ho són. Per una banda, la mirada masculina, com hem dit, hi és molt present, l'explotació dels cossos de les protagonistes és descarada i el diàleg és ridícul. D’altra banda, les protagonistes són dones apoderades, que desafien les normes de la societat, que lluiten, que carden, que condueixen millor que els homes, amb sexualitat fluida. Durant tota la pel·lícula em movia de la indignació al desconcert, al riure i a moments en què em volia aixecar i cridar i beure cervesa i conduir a 200 per hora. Per alguna raó, la crítica queer feminista B. Ruth Meyers va passar a pensar que Faster, Pussycat! era una porqueria misògina a, anys després, opinar que era una de les millors pel·lícules que havia vist i a projectar-la a festivals que organitza. Us convido a què la veieu i traieu les vostres pròpies conclusions.

 Imatges: fotogrames de la pel·lícula. Imatge principal: promocional.


T'agrada la nostra feina?

Nora Soler

Nora Soler

Dissenyadora especialitzada en comunicació interactiva. Il·lustra i escriu per a Zena.

Deixa un comentari

Us de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui una millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment i l'acceptació de la nostra política de cookies TANCAR